Home | Samenwerking tussen onderzoekers en onderwijsprofessionals leidt tot nieuwe inzichten in diversiteit

Samenwerking tussen onderzoekers en onderwijsprofessionals leidt tot nieuwe inzichten in diversiteit

Centraal in deze bachelorscriptie stond de vraag of cross-professionele samenwerking tussen onderzoekers onderwijsprofessionals op het gebied van diversiteit hun visie op diversiteit en op het lesgeven in een diverse context beïnvloedt. Dit geldt voor een deel van de betrokkenen. Zij geven aan zich meer bewust te zijn van hoe ze zelf over diversiteit denken, hun onbewuste vooroordelen en ze onderscheiden meer aspecten van diversiteit. Daarnaast hebben sommigen een bredere visie op diversiteit ontwikkeld. Activiteiten die daaraan hebben bijgedragen, zijn vooral: samen onderzoek doen, de onderzoeksresultaten met elkaar delen, georganiseerde gesprekken, het kijken van beeldmateriaal, het lezen van literatuur en deelname aan onderzoeksteambijeenkomsten.

Verboon, A.W. (2018). Cross-Professionele Samenwerking rondom Diversiteit in het Onderwijs. Visievorming rondom diversiteit en het lesgeven in een diverse context. Bachelorscriptie. Amsterdam: UvA.

Meer..