Home | Onze projecten | Pilot werkplaats diversiteit | Theoretisch kader

Theoretisch kader

Bij de start van het project is een theoretisch kader ontwikkeld, dat in de loop van het project steeds aangevuld met inzichten uit wetenschappelijk werk en uit de praktijk. De volgende vragen stonden daarbij centraal:

  • (Hoe) sluit dit kader aan bij inzichten uit de praktijk en de onderzoeken die daar ontwikkeld worden?
  • Wat mist nog? En (hoe) kunnen inzichten uit de praktijk en uit onderzoek in dit kader opgenomen worden?
  • (Hoe) helpt dit kader bij het formuleren, aanscherpen en uitdiepen van (onderzoeks)vragen, en bij het ontwikkelen van onderwijspraktijken en leerkrachthandelen in de school en in de klas?
    Meer informatie

    Vervolgens hebben we gezamenlijk een concrete visie uitgewerkt die in ons onderwijs centraal staat wanneer het gaat om leerkrachthandelen ten aanzien van diversiteit in en om de klas

    Meer informatie

    Parallel daaraan is de ‘WOA canon diversiteit’ ontwikkeld. Daarin hebben we de begrippen gedefinieerd zoals wij die in onze onderwijs- en onderzoekspraktijk willen hanteren daar waar het gaat over diversiteitsvraagstukken en de populatie op onze scholen
    Meer informatie