Meteen naar de inhoud
Home | Kennisclips

Kennisclips

Ter ere van ‘De dag van de leraar’ verzorgden Marco Snoek en Erik Ex een webinar over de vraag hoe leraren met plezier en passie hun loopbaan over langere tijd vorm kunnen geven.

Deze kennisclip van studenten van de KU Leuven laat zien waarom diversiteit onder leraren zo belangrijk is.

Wie bewaakt het kunstenaarschap van de leraar? Webinar van Gert Biesta.
Gegeven ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum van Didactief.

Webinar van Eddie Denessen en Linda van den Bergh over kansrijke interventies voor het bevorderen van gelijke kansen.
Gegeven ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum van Didactief.

Webinar van Kees de Glopper over lezen en effectieve leesdidactiek.
Gegeven ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum van Didactief.

Hoe richt je een krachtige leeromgeving in, zó dat je de transities voor de kinderen minder hard maakt?
Dat is het thema van de webinar van Ineke Oenema-Mostert.
Gegeven ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum van Didactief.

Webinar van Wilfried Admiraal over de werkwijze van werkplaatsen onderwijsonderzoek.
Gegeven ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum van Didactief.

Inaugurele rede uitgesproken in verkorte vorm bij de aanvaarding van de positie van lector Meertaligheid en Geletterdheid aan de NHL Stenden Hogeschool op woensdag 5 februari 2020 door dr. Joana Duarte

Funds of Knowledge
Hoe gebruik te maken van de verborgen kennis van leerlingen?
Monique Volman, Hoogleraar Onderwijskunde
Universiteit van Amsterdam

Funds of Knowledge in de praktijk

Ancestors unKnown

Meertaligheid
RUTU foundation
Werkplaats Onderwijsonderzoek Amsterdam

Diffentiëren in superdiverse klassen
Prof.dr. Sabine Severiens
Erasmus Universiteit Rotterdam

Door welke bril kijk jij?

Hoe bevorder en faciliteer je diversiteit?

Praktijkonderzoek in een Notendop
Monique Pijls (HvA) legt uit welke stappen je moet zetten om een goed onderzoeksrapport van jouw praktijkonderzoek te maken.

vlog van Sonja de Jong waarin ze vertelt over haar werk als academische leerkracht